Bij ons op school doet iedereen ertoe!

Plusklas

Speciaal voor de kinderen die iets extra’s willen leren naast de reguliere lessen!

Technieklokaal

In ons technieklokaal staan de werkbanken, zaagmachine, piepschuimsnijder en boor klaar om het geleerde in de klas toe te passen in de praktijk.

Spelend leren

Omdat de overgang van groep 2 naar groep 3 een aardig grote stap is, biedt onze school spelend leren aan in groep 3. De overgang verloopt hierdoor optimaal!

Na acht jaar op De Koet is je kind opgegroeid tot wereldburger in West-Friesland.

Schooltijden, vakantie & vrije dagen

We werken op De Koet met een continurooster in het vijf gelijke dagen model. Alle kinderen eten tussen de middag op school.

De schooltijden voor groep 1 t/m 8 zijn:

maandag t/m vrijdag 8.30 uur – 14.00 uur

Ons onderwijs

Op De Koet staan de drie basisbehoeften, autonomie, competentie en relatie centraal in ons lesaanbod.

Chromebook

Alle kinderen van groep 4 t/m 8 werken met een chromebook van school. Deze wordt gebruikt voor de verwerkingsopdrachten van de les, maar ook voor werkstukken, een quiz, opzoeken enz.

4xWijzer

Dit onderwijsmodel is toegespitst op de verschillende instellingen van de leerlingen. Vanuit alle invalshoeken wordt het leerdoel van wereldoriëntatie behaald.

Schoolzwemmen

Naast De Koet ligt een prachtig zwembad. Vanaf de meivakantie tot de herfstvakantie vindt er voor de groepen 5 t/m 8 een gymles plaats in het zwembad!

Kanjertraining

De Kanjertraining leert kinderen de sociale vaardigheden die nodig zijn om opgenomen worden in de groep. Kanjertrainingen zijn effectief, duidelijk, verhelderend en helpen kinderen een keuze te maken in hun gedrag.

Kleuterplein

Aan onze kleuterlokalen is een apart stukje plein voor de kleuters waar de zand- en watertafel staan. Dit plein wordt ook gebruikt om bij mooi weer heerlijk met elkaar buiten te lunchen!

Leerlingenraad

Op onze school is een actieve leerlingenraad. Zij hebben bijvoorbeeld in overleg met de burgemeester het grote klimrek op ons plein gerealiseerd.

Wij zijn Allure

Een onderwijsinstelling in West-Friesland, met 15 openbare basisscholen in de gemeenten Medemblik, Koggenland en Opmeer. Wij leren van en met elkaar, werken vanuit vertrouwen en we geven elkaar ruimte binnen kaders.

Wij zijn nieuwsgierig naar onszelf en de ander.

Kracht van openbaar onderwijs

Openbare scholen zijn de scholen van de toekomst. Wij geloven in elkaar en in vooruitkijken. Het maakt niet uit waar je vandaan komt. Samen vormen we de maatschappij. Voel je vrij, wees gelijk en ontmoet elkaar op de openbare school.